Laat je merk stralen!

Dit zijn de drie voorbeelden van een uitgekiende merkstrategie

Wil je je merk onder de loep nemen? Van dichterbij bekijken? Dan is het aan te raden om eens een merkstrategie te gebruiken. Een paar voorbeelden van een merkstrategie zijn: verbetering van je merk, een bredere kijk nemen op de markt, de juiste doelgroep aantrekken met je merk, etc. Een merkstrategie laat je bedrijf sneller groeien. Hierdoor gaat alles binnen je bedrijf gemakkelijker lopen en herken je dus sneller waar je je winst uit kan halen en waar je knelpunten zitten. Een paar bekende bedrijven hebben ook een merkstrategie laten. Een paar voorbeelden van een merkstrategie bedrijf zijn: McDonald’s, Apple, Nike, Amazon en Nike. Dit zijn hele bekende merken, maar toch kiezen ze ervoor om toch een merkstrategie te doen. Waar ze op letten bij de voorbeelden van een merkstrategie zijn: de juiste doelgroep, het logo, de producten, etc.

Wat zijn de voordelen van mission statement?

Een mission statement is het doel van je bedrijf, dit wordt meestal in een kort omschreven. Een paar mission statement voordelen zijn: het helpt je medewerkers te motiveren tot het gemeenschappelijke doel te komen en het verduidelijkt nogmaals de missie van het bedrijf. Ook zijn de mission statement voordelen dat het bedrijf de volledige focus kan houden op het klantcontact. Weet je helder wat je missie van het bedrijf is? Als je een paar van de mission statement voordelen gebruikt, dan kun je klantgerichter en efficiënter werken. Als je een duidelijke missie hebt, dan weet je wat je doelen zijn en waar je naartoe wilt werken. Heb je een duidelijk doel binnen het bedrijf? Dan kan je snel je klanten helpen en je medewerkers ook positief beïnvloeden, zij weten dan ook waar ze naartoe werken.

Wel of niet verkopen?

In een winkel kan het soms lastig zijn om precies te weten welk product goed verkoopt en welk product juist weer niet. Er bestaan gespecialiseerde retailcommunicatie bureaus die dit juist onder de loep nemen. Je wilt natuurlijk tijdig weten of je winst maakt of juist verlies. Een retailcommunicatie bureau bekijkt nauw je hele winkelconcept en alle factoren er omheen, deze spelen natuurlijk ook mee. Er wordt gekeken of je een uniek concept hebt dat zich onderscheidt van de andere winkels, of komen er toch veel dingen overeen van andere winkels? Misschien hoef je maar een paar dingen aan te passen, zoals een paar producten die juist niet goed verkopen te vervangen, een andere winkelindeling of juist een ander logo, etc. Door deze kleine aanpassingen kun je net meer klanten aantrekken en meer winst maken.

Misschien vind je ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *